maandag 15 januari 2018

Gordijntjes weven

Gordijntjes weven.

Na sjaals, kussenhoezen, kleedjes en lopertjes te hebben geweven, ben ik nu begonnen aan gordijntjes voor de slaapkamer.
Ik had het patroon Brooks Bouquet gedaan en vond dat wel een leuk idee voor een gordijn. 
Waar ga ik het mee maken?
Mijn gesponnen wolletjes komen daar niet voor in aanmerking, dus op internet gaan kijken voor een katoen.
Mijn keuze was snel gevallen op de Durable glanskatoen nr. 10.
Lekker ouderwetse katoen en mooi.
Vroeger, in de 70 jaren, heb ik wat gehaakt met Durable, maar dan de breikatoen nr. 8. Die is dikker en ongebleekt. Werd na wassen vanzelf witter en witter. Wie heeft dat niet gebruikt in die jaren? Er werd toen veel gehaakt met die katoen, kleedjes en gordijntjes, was heel gewoon en stond nog leuk ook!
Deze foto's komen van Pinterest!

Van Pinterest

Van Pinterest

Mijn weefgetouw klaargezet en katoen besteld.
Wat een feest, als je je bestelling binnenkrijgt. 
Gelijk begonnen met opbomen van de katoen. Mijn mannetje helpt mij daar mee, want dat is best een heel karwei. Mijn weefgetouw is 80 cm. breed en de lengte moest minimaal 3.50 mtr. worden. Ik maak de gordijnen uit één stuk, zodat ik niet 2 keer moet opbomen, kost ook veel meer katoen!

Hier het begin van mijn gordijntjes




Ziet er toch best leuk uit, voor een slaapkamer gordijntje?
Ik vind van wel.

Toch ook nog even mijn kussenhoezen laten zien.





Alle vier van zelfgesponnen en geverfde wol gemaakt.

En nu weer verder met weven!

Tot een volgende keer!!!

1 opmerking:

  1. Oh, jij bent goed bezig! Wat een mooie kussenhoezen en nu van die fijne gordijnen, ik vind het echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen